Stránky

24. 3. 2013

AXIS Vega IV (EN-C) v akci

Tak už máme AXIS VEGU IV v rukách. Tak jsme ji jeli hned otestovat. Měli jsme vyvázán nový line set, tak snad už nedojde ke změně a toto bude finální verze.
uší
AXIS Vega si nese za sebou slušnou historii velmi výkonného křídla, vynikající stoupavost. Tak jsme byli zvědavý, jak se nasazená laťka bude udržovat i při její 4 generaci.


Konstrukčně si Vega IV přidala rody na Cčkovém řadě. Od Vegy 3 v náběžce se najdou rody též. Proti Veze 3 došlo k velké redukci šňůr na 210 m z 340. Na Ačkách najdete 2 lajny hlavních šňůr, na Bčkách 2 lajny a stabilo a Cčko má dvě lajny též. Takže uši budou jedny a pak už je front stall.


Byly doby, kdy jsem si přál tenké popruhy. Tady je super kompromis. Široký popruh pro uchycení v karabině a zbytek tenký. Při vlekání tak popruh na mých pin lock karabinách zůstane bez posouvání. A vévodí tomu široká příjemná řidička, která umožní provléct zimní rukavice.


Do vzduchu si nového mazlíka šel ošahat Vláďa, takže jsem sledoval křídlo za letu. V luftě nám to válo svižně a stoupáčky byly přítomni také. Já si to hověl na SOL Torck 2 (EN-D). Vláďa si často posteskával, jak mi to křídlo letí a Vega II je dýchavičná :-). Tak dneska v průběhu 40 minut byl velmi konkurenceschopný. V protivětru Vega IV letěla minimálně stejně jako Torck. Troufnu si chvílemi říct, že klouzání bylo čistší, proto i chvílemi pocit  vyzníval pro VEGU IV. Předozadní kyvy jsem moc na křídle nezaregistroval ani při vstupu do stoupáku. I podle slov pilota bylo nastoupení do stoupáku klidné. Pokud jsem chtěl Vegu doletět a předletět, musel jsem tomu pomoc. Vegy vynikaly stoupavostí, tak i 4.generace vypadá dost dobře.


Tento týden mi dorazí ještě AXIS VEGA IV L, takže si ji  potrápím  co dále. Zatím to vypadá slibně a tak se těším na můj druhý let s ní, ale v mé velikosti.

Za zapůjčení děkujeme AXIS Paragliding

Žádné komentáře: