Stránky

4. 3. 2013

AXIS Mercury Sport (EN-D) - intro 3.3.13

Axis Mercury Sport je vlajkovým křídlem společnosti AXIS Para. Na tomto křídle kluci na 1.kole PWC 2013 dosáhli vynikajících výsledků.
Toto křídlo mám zapůjčený, abych si vyzkoušel něco zase úplně nového-2 lajnu, pokochal se novým levelem létání. Tak jsem se těšil, jak si budu hrát. No bohužel mám zakázáno dělat figury a prostě jenom na něm lítat.
Dostal jsem také zakázáno s ním blbnout nízko nad zemí a dělat vylomeniny.
Axis Mercury Sport, můj familiární název Šikecovo špageta



Na Rané jsem s ním absolvoval seznámení. 84 komor, štíhlost cca 7,7 a trim rychlost 40km/h. Klouzák 12  je na první pohled zarážející . Tak jsem to při prvním seznámení chtěl zkusit.

Start
Start na berana v slabých podmínkách byl překvapivě snadný. Proti prvním dvojlajnám je to dost nesrovnatelné. Přesto ten start je trošku horší než u klasických křídel. Při startu do 5m/s jsem byl překvapen středně rychlým vyběhnutí nad hlavu a s minimálním předstřelem. Mercury III už by dávno popadal a určitě by si žádal razantnější přibrždění. Tady jsem to měl ještě stížený, žejsem  si řízení neupravil na svoji sedačku. Musel jsem si ještě něco namotávat, abych se cítil dobře a při kolapsu jsem měl tu správnou dynamiku k reakci.

Klouzák
Hodnota sama o sobě vyzývá k vyzkoušení . Tak jsem si zkoušel odletávat od kopce. Proti větru to letělo pěkně a proti klasickému EN-D to letělo o třídu výše na klouzání a rychlosti. Na přistání jsem měl dost velký problém s rozpočtem neb jsem v místě přístání pořád byl ve vzduchu. Tak jsem se snažil vyklesat, ale výsledkem byl ukázkový tygr neb jsem si křídlo jenom narychlil a nestihl přibrzdit - nestihl jsem namotat.


Příští let bude o zahození starých návyků a zkusím to řídit před B popruhy a omezit řízení přes řidičky. Chtělo by to trošku divočejší podmínky, ty malé bublinky co jsem měl nebyly vypovídající.

Žádné komentáře: