Stránky

21. 3. 2012

Klapka : "Raná a nový správce po sedmé"

O víkendu jsem navštívil Ranský letecký areál. Celou zimu se diskutovalo čile o změnách správce, ceně pernamentky a dalších změnách.


Při příjezdu mě uvítalo plné parkoviště, ale také nezájem vybrat poplatek. Výši parkovného hlásala tabule a možná něco více. Fakt jsem ostatní už z kopce na parkoviště nepřečetl. Vyrazil jsem tedy lítat. Na vršku Rané se nic nezměnilo. Některý krtci tam nanosili nějakou zeminu do rohoží. Vypadá to o kousek lépe než na podzim. Byl jsem dychtivý na pasátek, kerý ne a ne přijít, pak jsem se spokojil s krásným sletem.

Tak jsem vyrazil na obhlídku Skleníku. Uvnitř to prokouklo, ale to je asi tak všechno. Na zdi vysela tabulka o ceně pernamentky za používání leteckého areálu ve výši 900,- Kč. Předvolební kuloární informace se ukázaly nepravdivé. A každý všímavý člověk vidí, že se mírně podražilo. Ale o to víc je nasnadě za co vlastně ta pernamentka je. Startoviště a přistávačka na pozemku kohosi jiného než obce. Což bylo mimochodem asi největším sporem, ale taky příčinou oddělení správcovaní "leteckých" ploch od  samotného nájmu Skleníku. No možná to je permice na parkování, za WC, umývárku a možná za půjčení ranského kocoura. Třeba i za tuto cenu nam některý inventář ukáže nějakou divadelní hru...Co je to volaké používání leteckého areálu Raná!?  Ale to nechám na fantazii každého z Vás.

A kdo chce vidět tuto cedulku jako vyšitou, pak Jezevcovo fórum skýtá tento skvost.   Pak visela cenovka ročního pronájmu parkoviště za bratru 3000,- Kč ročně. Což mimochodem je taková láce, že na místo karavanů by se možná více vybralo za stany, auta a možná i motorky. Přesto i tato výše ceny neunikla kritice některých majitelů karavanů.

Tak jsem dal jednu točenou limonádu. Tímto jsem překročil měsíční limit podpory tomuto ekonomickému zázraku a jel na pivo o vesnici dál, abych podpořil svého souseda hostinského 2 kousky piva a jinými drobnostmi. Pivo je tam levnější, chutnější a je tam celkově veselo. A protože jsem byl na odchodu sledoval jsem, jestli někdo se ujme role parkovacího automatu a bude něco po mně chtít. Omyl! Jako 6 let před tím, nikdo po mně peníze nechtěl. Dobrovolně jsem se přiznal k parkovnému a z vesela razil o vesnice dál.

Skleník po upgradu se nám trošku zvnějšku vylepšil, uvnitř jak by smetl. Akorát chybělo už k úplné dokonalosti vyměnit stará okna za nová a bylo by to v úplném glancu. Ale ostatní zůstalo při starém. Jak to byla za krále klacka, Tomáše či Zuzky, tak to pokračuje u Drákuly z Rané. Akorát nevím co Drákula saje. Peníze z návštěvníku asi jo, ale jen ty co přijdu sami k pěknému pultu ve Skleníku a kdo neznalý letošní problematiky si pořídí zatím dle mého názoru podezřelou pernamentku. Po hledání u člená LKRA na www.glidingfly.com/vzkazy najdete maximálně konstruktivní kritiku všeho a tak jedině na www.jezevcoviny.net (jinak rychle koukněte zde, tady je fotka nového Skleníku) najdete zřídka užitečnou informaci, jak se v tom chaosu orientovat. Na webu www.rana-paragliding.cz najdete také něco líbivého. Objasnit někde výši pernamentky je asi velmi těžký úkol.

"Dávám bolševikovi rok maximálně dva." Tak asi tak to vidím s novým majitelem já. Za zády mu již stojí hojný dav kritiků. Předpověď pro Ranou je stav setrvalý, místy bouřky. Občas jasno. Potom někdy zase přijda potopa...

Žádné komentáře: