Stránky

23. 11. 2020

Můj život s Garmin Forerunner 745

 Tak nějak málo poznatků v každdenním životě s Garmin Forerunner 745.

Je to nějaký pátek co jsem se rozhodl zaměnít Garmin 6X Pro za Garmin Forerunner 745.  Ve hře byl ještě Garmin Forerunner 945. Takže popíši důvody volby pro 745ky.


Forerunner 745

Váha a rozměr.
Fénix 6X Pro mi vadily kvůli velké váze. Zlepšní v úchytu této verze zlepšily vnímání váhy a zároveň upevnění hodinek.
Forerunner 945 váha a velikost byla asi v nejlepším souladu s mojimi požadavky. 
Forerunner 745 má váhu bezkonkurenčně nízkou a rozměr pro snímání optikou je v mém případě také nejlepší. Dá se dát úzkou ruku i širokou a pořád ty hodinky dobře sedí.

Optické měření tepu
Alfou a omegou oHR měření je stabilita hodinek na ruce. Zde na plné čáře vyhráli 745ky. Dosahoval a dosahují nejlepších výsledků na mé levé ruce. Pak v závěsu 945. A těžké Fénixy 6x Pro měly problémy... Pokud hodinky nejsou stabilní, tak se měření tepů zhorší. Hodinky zvýší tepy saměří spíše kadenci nebo měří méně. V konečném výsledku zkreslí určení zátěže a VO2maxu. Zatímco se 745 běhám stále bez HR pásu, tak s 6X Pro jsem daleko častěji pás pužíval.

Výdrž baterky,
Výdrž baterky je pro pousty lidí nejhlavnější otázkou. S poslechem muziky se u 745 dostávám k max 6 hodinám. Bez muziky je to někde kolem 16 hodin s nastavenou synchonizací, GPS+Gallileo a prostě těm všem nastavením co jsem si přenesl s předchozích 945 i Fénix 6X Pro. Ano zde vátězem jsou Fénixy. Váha znamená i větší baterku, delší výdrž. A 945 jsou na tom o dost lépe. 
Zde byl první rozpor. V realitě jsem nikdy na jeden zátah nevyužil delší dobu na baterkách u 6X Pro. Většinou to byl spíše příjemný pocit, když jsemhodinky nabíje 1x za týden. Při tom jsem ale často byl na kabelu u PC. Takže nakonec jsem oželel 6X Pro.

Forerunner 945

Velikost displeje
Hůře začínám vidět na blízku. 6X Pro má největší displej 1,4". Přestopřiběhu v nci jsem špatně četl vzdálenost, tempo i pči max podsvícení. Tak jsem si vytvořil stejně separátní obrazovky pro noc. Mapa byla super jako nouzovka, ale za běhu moc jem opět neviděl. Tudíž tady nebyl tak důležitý benefit velikosti displeje, protože seprátní obrazovka na 745 je stejně dobře čitelná. A 945ky mají stejně velký displej 1,2 palce jako 745. V tomto bodě se dostávám ke zlomu při rozhodování 745 versus 945
945 na větším těle mají stejný displej. Takže černý pásek ke okraji sklíčka je velmi znatelný. Poud by rozměr displeje byl větší 1,3", pak by to byl pádý argument pro 945ky.

Mapy
Výše jsem nastínil trochu otázku map. 6X Pro a 945 mapy mají proti 745kám. Zdál by se to být další velký argument pro tuto dvojici. Na 6X Pro jsem využil mapy asi tak 3x za 5 měsíců. Většina potřeba mapy se odehrávala na mobilu. S hodinkami jsem musel zastavit, zaostřit zrak a zvětšit zoom. To fakt za běhu nebylo úplně realizovatelné o proti mobilu. Takže zdánlivá výhoda se stala nepodstatným bodem ve výběru. Tudíž mapa se stala v podstatě argumentem "Jo mají, ale efektivně nepoužívám." 

Fénix 6X Pro


GPS přesnost
Fénix 6X Pro má robustější pouzdro, takže GPS signál nejspíš hůře přijímá proti plastovým hodinkám. 745 mají evoluční chipset od Sony a dostaly se do pomyslného čela v přesnosti současných sportesterů. 945 jsou a tom lépe, ale rozdíl je znatelný. V diskusích člověk čte neusálé připomínky na přesnot GPS hodinek. 6X Pro  na rovné 1km úseku pod širým nebem ukazovaly často 960-970m. Na stejné trase 945 se mi ustálily někde mezi 965-975m. A 745 sem na stejné trase dostal k hodnotám 987-992m. Prostě jsem si musel překopat kilometry na svých trasách.
I Strava můj test, kdy se dá udělat korekce délky, mi 745 poslal bezkonkurenčně do čela. Takže při půlmaratonu jsem měl vzdálenostní sekyru cca 200m cca 20,9km  Zatímco u 6X Pro a 945 to bylo nejlépe 20,5km. 
A GPS pozice je svázaná s tempem. 745 mají nejstabilnější tempo. Na otevřeném prostranství je vidět rozdíl, ale ne tolik jako v lese, Při seběhu do lesa jsem s 6X Pro nebyl cca 2km sledovat tempo. Prostě nesmyslné hodnoty. 945 byl o kousek lepší aspoň jsem ty hodnoty za chvilku viděl. A 745 má chvilkový malý propad tempa a potom už ukazuji obstojně. Není to hitparáda ve srovnání se STRYDem, ale posun znatelný. 
A GPS přesnost se stal asi největší argument pro 745.

Pouzdro
6X Pro je outdorově zaměřený vzhled. Někomu se líbí. Osobně upřednostňuji vzhled 935/945 a proto mi padl do oka vzhled 745. Ačkoliv jsou menší, vypadají menším tak na rukách vypadjí přirozeněji na 945ky. Při rozsvíceném podsvícení se však vnímání velikosti trochu změní díky okrajům. Velmi často dostanu otázku, jestli to jsou 945. Při denním nošení zase otázku, jestli ty 945 nejsounějaké malé. Osobně si myslím, že to je roztaženým displeje k krajům u 745. Nejhezčí vzhled má Polar Vantage V2 a kdyby přidali displej více ke krajům, tak to jemůj ideál designu.

Pásky
Pásek na 745 a 945 má 22mm, 6X Pro 26mm. I tento malý detail je znát.

Závěrem :
Největší myšlenkovou bitvou bylo rozhodnout se mezi 745 a 945. 745 měla v trumfu přesnou GPSku a nižší výdrž. 945 méně přesnou GPS a delší výdrž, mapy. Mapy jsem moc nepoužil, takže mapy mi vypadly jako první argument. Drobné funkce ve prospěch 945 také nebyl ten finální argument. Většina hlavních fukncí byla pro me běhání, kolo totožná. Přesnost GPS 745 byla asi největším argumentem. Ale na konci rozhodování rozhodl displej. V těle 945, kdyby byl roztažený displej ke krajům jako to má 6X Pro, 745 a někde na půli cesty i 6 Pro, tak bych teď psal článek o 945

Spokojenost se 745 je veliká. Výdrž na baterce mě zatím nelimituje v běhání, ale je to znát při komfortu dobíjení. Na 6X Pro nemá a 945ky to nejsou. Volba byle velkým kompromisem mezi funkcemi "musím mít", "funkce" a skupinou "hodilo by se", A těmto hodinkám by se hodila vyšší délka na baterce alespoň jako mají Forerunner 245.

Žádné komentáře: