Stránky

18. 11. 2016

83.Velká Kunratická 13.11.2016

Absolvoval jsem další test na cestě k Dolomintemannovi 2017. Tímto testem byla 83. ročník Velká Kunratická.
Velká Kunratická je krosová srdeční záležitost mnoha běžců. Moje teda ne. Já osobně krosy nikdy moc nemusel. Moje postava není vhodná pro tento typ závodů a vždycky to bylo pro mě dost útrapné.

Loni jsem běžel za 18:46,6. Vybíhal jsem z 652.místa do teplého počasí kolem 15 stupňů a všude sucho. 

Letošní počasí bylo trošku někde jinde. V údolí se povalova zima -2 stupně a na sluníčku se člověk trošku ohřál. Srážky za poslední týden slibovaly bahníčko. A mé startovní číslo 1736 slibovalo i rozbitou trať a extra porci horšího terénu.

Na startu vládl chaos neb hobbíci se neřadili jak měli. Vyběhl jsem v nějakém pseudo startovním okně, kdy pořadatel zařval tak běžte aspoň "Vy" a já vyrazil k masochistickému zážitku.

První kopeček byl vyběhnut celkem svižně, akorát srdce protestovalo na ten nářez náhlé zátěže, Mírné zklidnění nastalo na seběhu k potoku. Zde však nastal zádrhel. Dvěma běžcům se evidentně nechtělo do vody, tak na břehu hledali něco jako můstek. Marně ho hledali. Musel jsem zbrzdit, abych je nerozrazil jako kuželky. V duchu jsem nadával jako špaček. Napálil jsem to do druhé kopce.

Vyběhl jsem tak 50m a náhle se válím na zemi. Jediný co si pamatuji je to, že dva běžci chtěli předejít nějaké jiné dva běžce. A v tomto úhybném manévru mě poslali ramínkem na zem. Ani moc se nezvedám, ale jako divé prase jsem začal hrabat rukama a nohama v pěkné synchronizaci, přičemž jsem se začal pohybovat směrem k vrcholu. Běh to už nebyl... Snažil jsem se to ještě rozeběhnout, ale fakt to nešlo. Laktát se mi rozvaloval už skoro všude, bahno pod nohama, u pusy pěna, prsty zmrzlé na kost a mozek na plech, vnímající jen silné podněty. Chvilku mi trvá než se rozeběhnu. Sportester ukazuje už hodnoty kolem 5:00min/km a lépe. Vnitřně si vnucuji myšlenku, že to je lepší než vloni, ale vůbec jistý si nejsem. Mozek si v tom okamžiku nic nepamatuje, nefunguje ani počítání mu nejde. Ani přeběhy potoků si nepamatuji.

Sebíhám ke třetímu kopci, kde mi jdoucí dvojice zatarasí cestu 30m v kopci, já se mohu jen objímat se stromem a místo běhu zase šlapat. Rychlou chůzí se dostávám pod vrcholek kopce, 10m motání se a zase rozběhnutí se. Bolest jako sviň je všude. Plíce, nohy a ruce. Opět v duchu si nadávám. Morálně uvadám a péruji sebe. Jak mohu běžet na lepší výsledek, když si na kopci hraju na chodce. Sportester mi ukazuje tempo 4:45 min/km. Nadávám na Garmin, že neumí GPSku udělat přesnou a tempo považuji za nejapný žert. Před seběhem koukám, jestli widget "Sranda z běžce" ukazuje nahodile rychlá tempa nebo už přešel do režimu pesimistická tempa. A čučím jako puk, když tam bliká tempo 4:40 min/km. Tak to asi bude pravda a soustředím se na seběh z kopce do cíle. Mentálně se bičuji , že to tam pustím hlava a nehlava. Na Hrádku po odbočce to pouštím. Pár prvních metrů mi někdo dýchá na záda, podle čehož soudím svůj běh na měkkouše a odhazuji veškerou opatrnost a doopravdy jsem to pustil. Dobíhám nějakého šneka před sebou. A 4:18min/km se mění na 4:35. Křičím "dráha, uhni" za 100m už křičím "Ty č.... uhni" a za dalších cca 100m mu za zády už říkám " Ty p...." apod.  No prostě mě už sral. Na rovince nenacházím sil ho předběhnout a zakouslej na jeho zádech probíhám cílem.

V cíli to píplo, výpočetní technika šrotovala a vylosovala mi čas 18:13,3. Slečna mi sebrala čip.Já si strkám ruce kamsi, abych si je rozehřál. Kašlám jako pacient nějakého centra pro TBC. Občas si odskakuji do CHKO lesa si ulevit a ochranářům tam zlepšuji kvalitu hlíny...

Celkově 18:13,3, 770,místo z 1835 běžců.

A hodnocení. Lepší než loni, ale co jinak říct. Zoufalost z toho, že jsem mohl být pod 18' nebýt brzdítek na trati. A 17'XX" jsem považoval za reálné i v případě horší běžecké trasy. Jako podcenění cítím nenastavení si virtualního partnera na sportesteru. No holt příště... 

Žádné komentáře: